Novým impulzom rozvoja turizmu má byť "spoločný" marketing

25.03.2012 Prešov

Prešov 25. marca (TASR) - Poukázať na reálne možnosti rozvoja cestovného ruchu v slovensko-poľskom pohraničí bolo hlavným mottom medzinárodnej konferencie, ktorá sa v týchto dňoch uskutočnila v meste Prešov. Podľa názoru viacerých účastníkov podujatia je naštartovanie stagnujúceho turizmu reálne iba cez kvalitne pripravený marketingový produkt.
Na konferencii v tejto súvislosti odznela Inovatívna stratégia rozvoja kultúrneho dedičstva a turisticko-kultúrnych služieb v slovensko-poľskej cezhraničnej oblasti. Podľa slov Martina Janoška z Oddelenia cestovného ruchu Prešovského samosprávneho kraja je najväčším problémom stagnácie turizmu nedostatočná spolupráca medzi poskytovateľmi služieb. "Ide o to, že spolu nekomunikujú, nepomáhajú si."
Ako dodal, turisti nemajú záujem o návštevu iba jediného múzea či kostola v regióne. "Chcú vidieť viac, dobre sa najesť, vyskúšať si niečo nové, príjemne si oddýchnuť. Je preto len na jednotlivých subjektoch cestovného ruchu, aby sa dohodli a spoločne ponúkli dobrý marketingový produkt," konštatoval Janoško s tým, že živnú pôdou pre dosiahnutie tohto cieľa by mali v budúcnosti vytvárať na území Prešovského kraja aj v iných častiach Slovenska vznikajúce oblastné organizácie cestovného ruchu.
Konferenciu za účasti expertov z Poľska a Slovenska zorganizovali v Prešove v rámci cezhraničného projektu s názvom Zachovanie kultúrneho a duchovného dedičstva, Kultúra – zrkadlo duše. Jeho súčasťou je aj rekonštrukcia kultúrnych domov v obci Ľutina, okres Sabinov a v meste Piwniczna-Zdrój v Poľsku. Okrem seminárov a medzinárodných konferencií patria medzi ďalšie aktivity projektu folklórne slávnosti, tvorba prezentačných publikácií i organizácia spoločných fotografických súťaží a výstav v oboch partnerských regiónoch.
 

Vyberte región

mark